O nas
Marcela Wierzbicka-Opalińska – z wykształcenia śpiewaczka operowa, pedagog oraz coach wokalny. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
Posiada duże doświadczenie sceniczne. Występuje na scenach w kraju i za granicą. Jest finalistką IV Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Nicalaja Ghiaurova w Modenie (Włochy 2022) oraz półfinalistką X Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Klaudii Taev w Estonii (2017), laureatką III Nagrody na VII Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie (2016), III Nagrody oraz Nagród Specjalnych na V Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy (2015) oraz wielu innych.
Na scenie zadebiutowała partią Tatiany w operze Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego (XXII Bydgoski Festiwal Operowy, Opera Nova w Bydgoszczy). Ponadto wcieliła się w czołowie partie mozartowskie, takie jak: Hrabina w Weselu Figara, Pamina w Czarodziejskim flecie czy Donna Elvira w Don Giovannim (Kammeroper Rheinsberg).
Wykonała m.in. partię Woglindy z opery Das Rheingold R. Wagnera z udziałem Tomasza Koniecznego i Polskiej Orkiestry Radiowej pod batutą Michała Klauzy w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie; wzięła udział w prawykonaniu dzieła Jamesa Newtona Psalm 119 (Caph) z udziałem Polskiej Orkiestry Symfonia Iuventus pod dyrekcją Wojciecha Semerau-Siemianowskiego. W 2023 roku wzięła udział w prawykonaniu dzieł Wiosna, Lato Tomasza Szymusia w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie oraz wykonała partię sopranu w Suicie wokalno-instrumentalnej Światło Prawdy Michała Lorenca pod dyrekcją Miłosza Kuli w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy.
Współpracuje m.in. z Orkiestrą Polskiego Radia, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Filharmonią Pomorską, Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoników Bydgoskich oraz Capellą Bydgostiensis.
W latach 2015-2017 była uczestniczką Akademii Operowej (Program Kształcenia Młodych Talentów) działającej przy Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Od 10 lat prowadzi warsztaty i kursy wokalne dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
“Nauka śpiewu to podróż niekiedy w nieokryte rejony naszej duszy. Wzięcie odpowiedzialności za rozwój drugiego człowieka, motywuje mnie do działania i szukania indywidualnych rozwiązań. Praca zarówno z dziećmi jak i dorosłymi sprawia mi ogromną satysfakcję, a uśmiech na twarzy ucznia, który dostrzega efekty swojej pracy; który małymi krokami podąża do wyznaczonych celów uświadamia mi, że to co robię jest ważne i ma sens.”
Dominik Opaliński – bas-baryton, edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Kętrzynie w klasie fortepianu, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy (studia licencjackie) oraz Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (studia magisterskie).
Na scenie zadebiutował jeszcze jako student, partią Sempronia w operze Lo Speziale J. Haydna podczas III Operowego Forum Młodych (Opera Nova, Bydgoszcz 2011). Wielokrotnie wykonywał dzieła Krzysztofa Pendereckiego, a w 2018 roku z okazji 85 lecia urodzin Mistrza, wykonał partię basową w „Te Deum” Jego autorstwa. Ponadto wcielał się w role w operach takich twórców jak: G.F. Haendel, G. Paisiello, W.A. Mozart, G. Rossini, S. Moniuszko, G. Puccini, R. Wagner, M. Nymann. W 2016 roku powierzono mu rolę Bourdera w operze Ubu Rex K. Pendereckiego (Opera Śląska, Bytom). Premiera została okrzyknięta najlepszą z dotychczasowych realizacji tego tytułu oraz zdobyła ZŁOTĄ MASKĘ w kategorii NAJLEPSZY SPEKTAKL. Posiada również bogaty repertuar oratoryjny.
W czerwcu 2023 roku wziął udział w prawykonaniu dzieł Wiosna, Lato Tomasza Szymusia w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie oraz wykonał partię solową w Missa Film Stetinum Piotra Jańczaka pod dyrekcją Ryszarda Handke w Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Również tam w październiku wykonał Requiem d-moll KV 626 W.A. Mozarta pod dyrekcją Pawła Kapuły.
Współpracuje z Filharmonią Pomorską, Filharmonią Śląską, Filharmonią Warmińsko – Mazurską, Operą Śląską, Operą Wrocławską. Brał udział w licznych festiwalach m.in.: Bydgoski Festiwal Operowy, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Opera Rara w Krakowie, Festiwal Oper Współczesnych we Wrocławiu, Poziom 320 w Zabrzu, Penderecki85 w Krakowie.
Występował u boku takich dyrygentów jak np.: Mirosław Jacek Błaszczyk, Jurek Dybał, Piotr Sułkowski, Marek Wroniszewski, Janusz Przybylski, Zygmunt Rychert, Piotr Deptuch, Rafał Janiak, Volker Perplies, Dainius Pavilionis.
Równocześnie od kilku lat zajmuje się edukacją muzyczną dzieci oraz dorosłych, prowadząc liczne zajęcia podczas obozów, kursów muzycznych, gdzie jego warsztat zawsze był doceniany zarówno przez uczestników, jak i organizatorów. Od 3 lat współpracuje ze Szkoła Podstawową Przystań Montessori w Zielonce, gdzie jest odpowiedzialny m.in. za projekty artystyczne odbywające się w tej placówce.